Nevieš, kým sa nespýtaš
Častokrát, keď pracujeme v biznise s ľuďmi, tak si myslíme, že my sami najlepšie vieme, čo kto potrebuje a myslíme si, že vieme “prečítať” z ich tváre, gést, oblečenia čo ľudia chcú.
Pravdou je, že práve to, že niekoho onálepkujeme a vložíme do krabičky “taký – onaký” … lebo vyzerá ako … začneme sa takto k tomuto človeku aj správať … a to ako sa k nemu začneme správať a tak ho začneme brať a budujeme si obmedzenia voči jeho potenciálu a vidíme ho riadne skreslene. A blokujeme samých seba od toho, aby sme uzavreli obchod, aby sme položili rozstrelovú otázku, lebo si už vopred myslíme, že dostaneme nie a ako by sme následne zareagovali, že by sme sa cítili blbo atď.
Ak sa pýtame a počúvame, sám klient nám dá informácie, čo presne chce a prečo to chce 🙂
O čom sa rozprávame?
O téme, ktorá je blízka tej osobe…preco ho to baví, ako sa k tomu dostal…
O zdraví…aké má problémy, ako dlho, ao to rieši, aké sú prognózy, či užíva doplnky, či sa zaujíma o témy ako očista, prekyslenie,…
O jeho práci…či je spokojný, čo ho baví-nebaví, aký je kolektív, ci sa mu dostane uznanie…
O snoch a cieľoch, že po čom túži, kde by chcel cestovat, aké auto by si prial, v akom dome by rád býval…
Šablona:
Bavím sa ako človek s človekom…. Ako sa Ti darí?
Na otázku čomu sa venuješ Ty: Nezačneme držať prezentáciu, nepredávane, ani nenaborujeme…nasleduje nacvičená veta: (benefit) radím ľudom ako mat viac energie, ako sa cítiť lepšie, vyzerať krajšie 🙂 …ak ma niekto problém, hľadáme spolu riešenie…(vzbudenie záujmu)
…a znova sa pýtam
Získané informácie spracujem v tabuľke alebo v zošite profilov.
Ak viem KOMU, ČO, AKO a S KÝM (sám alebo so sponzorom?), dohodnem KEDY a KDE